אחרי שנים של בקשות: מהפכה חדשה ב- Waze
הנהגים כבר לא צריכים להוריד עיניים מהכביש – אפליקציית הניווט של גוגל מתחילה להפעיל דיווחים קוליים המבוססים על בינה מלאכותית, שיאפשרו לתאר אירועים בשפה טבעית | ההשקה מתבצעת בהדרגה ברחבי העולם
אחרי שנים שבהן משתמשים ביקשו דרך נוחה ובטוחה יותר לדווח על מפגעים, עומסים ותאונות בכבישים, Waze מתחילה להפעיל את אחד הפיצ’רים המדוברים ביותר שלה – דיווח באמצעות קול.
ע"פ הפרסום בgeektime, מדובר באפשרות שמייתרת את הצורך בלחיצות ובתפריטים בזמן נהיגה, ומאפשרת לדווח פשוט על ידי דיבור בשפה טבעית.
הפיצ’ר החדש, שנקרא Conversational Reporting, מבוסס על Gemini – מודל הבינה המלאכותית של גוגל. במקום לבחור מתוך רשימה קבועה של אפשרויות, הנהגים יכולים פשוט לומר בקול רגיל משפטים כמו: “יש פקק לפנינו”, “עבודות בכביש” או “רכב תקוע בצד”. אם המערכת תזדקק להבהרה, היא תשאל שאלות המשך – וגם אליהן ניתן לענות בקול.
לפי הדיווחים האחרונים, החברה החלה להשיק את הפיצ’ר בהדרגה בקרב משתמשים ברחבי העולם. עם זאת, חלק מהמשתמשים מדווחים על תקלות שונות, בהן חלונות קופצים חוזרים ונשנים או ניתוקים מניגון המדיה לאחר השימוש.
נכון לעכשיו, נראה כי הפיצ’ר עדיין לא זמין בישראל, אך Waze אישרה בעבר כי עברית נמצאת במפת הדרכים שלה – מה שמרמז על השקה קרובה יחסית. ישראל נחשבת לשוק ניסוי מרכזי של האפליקציה, ולכן ההשקה המקומית צפויה להתרחש מוקדם מהרגיל.
בחברה טרם מסרו מועד רשמי להשקת הדיווחים הקוליים בעברית.