תל אביב 24°c
באר שבע 27°c
חיפה 22°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 24°c
אשדוד 24°c
י"א חשון התשפ"ו | 02.11.2025
תל אביב 24°c
באר שבע 27°c
חיפה 22°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 24°c
אשדוד 24°c
X

כללי המשחק משתנים: כך תעלה למטוס מהר יותר

חברת התעופה האמריקאית תיישם שיטת עלייה חדשה שמבוססת על מיקום המושב ותנסה לשים סוף לאחת התופעות המרגיזות ביותר בטיסות

כללי המשחק משתנים: כך תעלה למטוס מהר יותר
מטוס צילום: Ideogram

אחת התופעות המעיקות ביותר בטיסה היא שלב העלייה למטוס. רגע לפני ההמראה, נוסעים רבים ממהרים לעמוד בתור עוד לפני שהשער נפתח, בתקווה להשיג מקום למזוודת היד בתא שמעליהם. בהמשך נוצר תור נוסף בכניסה למטוס, ואז מגיע השלב שבו כל אחד מחפש את מקומו ומעכב את התקדמות הנוסעים מאחוריו.

בחדשות 12 דווח כי חברת התעופה האמריקאית סאות'ווסט איירליינס הודיעה כי מהעשרים ושבעה בינואר תיישם שיטת עלייה חדשה בשם וילמה, ראשי תיבות של חלון, אמצעי ומעבר. על פי השיטה, לאחר העלייה של הנוסעים בעלי קדימות, שאר הנוסעים יעלו לפי השורות, מהאחוריות אל הקדמיות, ולפי מיקום המושב בשורה.

הנוסעים שישבו ליד החלון יעלו ראשונים, אחריהם מושבי האמצע ולבסוף מושבי המעבר. המטרה היא לייעל את התהליך, לצמצם את העומס במעברים ולמנוע מצבים שבהם נוסע צריך לקום כדי לאפשר לאחר לעבור למקומו.

עוד דווח בחדשות 12, כי במקרים של משפחות עם ילדים תישמר האפשרות לעלות יחד, אך בשאר המצבים ייתכן שנוסעים מבוגרים שיגיעו יחד ייאלצו להיפרד לזמן קצר. עם זאת, בחברה מאמינים כי השיטה תשפר משמעותית את מהירות וסדר העלייה למטוס.

החשש העיקרי הוא כי נוסעי המעבר, שיעלו אחרונים, עלולים להיתקל במחסור במקום פנוי למזוודות, וכי מושבי החלון בשורות האחוריות יהפכו למבוקשים ויקרים יותר בעתיד.

אחרי שהשיטה הזו תוכיח את עצמה, נותר רק לקוות שגם התופעה של הנוסעים שקמים מיד עם הנחיתה ותוקעים את היציאה מהמטוס תיעלם. בתקופת הקורונה הנוסעים הורדו לפי שורות וזה עבד נהדר, אך עם סיום המגפה הסבלנות נעלמה יחד איתה.

מטוס טיסות תעופה תחבורה

 צבע אדום

art